Cesty majú regióny spájať a prinášať do nich život
Rieky a cesty odjakživa spájali ľudí. Do ich cieľa donášali potraviny, tovar, kultúru a - život. Svetoznáma Hodvábna cesta, či rieky ako Níl, Mekong alebo Dunaj. Skutočne, na celom svete tomu tak bolo a keď sa o iné nepostarajú politické záujmy, je tomu tak aj teraz...
Nie však všade. Na Slovensku máme nielen z fondov EÚ, ale aj daní samotných nás občanov aj v súčasnosti vybudované cesty, ktoré napriek svojej cene a kvalite neslúžia všetkým, ktorým by slúžiť mohli a aj mali.
Jedna z takých tých našich slovenských anomálií, je nová cesta č. II/520 medzi Novou Bystricou ( Krásnom nad Kysucou - Vychylovka) na Kysuciach a Oravskou Lesnou na Orave. Jedná sa o pomerne nový projekt. Cesta bola dostavaná pred viacej ako piatimi rokmi a daňových poplatníkov stála 2,7 miliardy Sk. Svojou kvalitou, šírkou, dopravným značením i bezpečnostnými prvkami povedzme že je moderná ešte dnes. Napriek tomu s ňou, resp. jej využitím nie sú spokojní všetci.
Problém v ceste vidia hlavne dopravcovia, ktorí ju žiaľ využívať nemôžu. Na jej začiatkoch je totiž nepochopiteľne osadená dopravná značka zakazujúca prejazd nákladných áut s celkovou dĺžkou nad 12 m. Ide teda o kamióny, ktorých vodiči takto musia pravidelne najazdiť až 60 km v každom smere navyše. Cestu totiž musia obchádzať cez Žilinu, Martin, Dolný Kubín a Hruštín. Má toto logiku? Je normálne a účelné, aby kamióny ročne najazdili tisíce kilometrov navyše, významne znečisťovali ovzdušie a predlžovali si vodiči dojazdy do cieľa? Je na mieste otázka, kto stojí za takto nezmyselným dopravným značením. A samozrejme, komu a prečo súčasný stav vyhovuje.
Príliš veľa otázok okolo jednej cesty? Intenzívne na ne budeme hľadať odpovede na príslušných miestach.
Komentáre k článku:
Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.