Osobitná kontrola v Žilinskom kraji
KRPZ Žilina |MM| S cieľom pozitívne ovplyvniť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a najmä eliminovať počet dopravných nehôd s následkami na životoch a zdraví policajti neustále vykonávajú na cestách v Žilinskom kraji zvýšený dohľad nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky s využitím maximálnych síl a prostriedkov.
Ďalším opatrením na pozitívne ovplyvnenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky bola osobitná kontrola, ktorú policajti vykonali v nedeľu 20. júla 2014. Zamerali sa najmä na kontrolu dodržiavania pravidiel cestnej premávky motocyklistami a ich spolujazdcami, cyklistami a chodcami.
Počas osobitnej kontroly policajti zistili 171 priestupkov a jeden trestný čin – ohrozenie pod vplyvom návykovej látky. 150 priestupkov vybavili v blokovom konaní, 16 napomenutím a päť postúpili do správneho konania. Najviac priestupkov bolo zistených za prekročenie ustanovených rýchlostí (117). Ďalšie za jazdu bez ustanoveného osvetlenia, technický stav vozidiel, nepoužitie bezpečnostného pásu, či porušenie ostatných pravidiel cestnej premávky. Alkohol bol vykonanou dychovou skúškou zistený u jedného vodiča motorového vozidla (1,17 mg/l alkoholu v dychu) a u štyroch vodičov nemotorových vozidiel.
Polícia v Žilinskom kraji bude za účelom zvýšenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky v podobných akciách aj naďalej pokračovať.
Nezabúdajme, na cestách sa navzájom rešpektujme, správajme sa disciplinovane, ohľaduplne, dodržiavajme dopravné predpisy a nepreceňujme svoje schopnosti. Každý z účastníkov cestnej premávky môže svojím zodpovedným prístupom predchádzať nešťastiam na cestách.
Motocyklisti by si mali uvedomiť, že patria k najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky a prípadný stret s motorovým vozidlom alebo s pevnou prekážkou nie zriedka končí smrťou alebo ťažkým zranením motocyklistu. Nemali by preceňovať svoje schopnosti a nepodceňovať riziká rýchlej jazdy. Jazda na motocykli má úplne iné parametre ako jazda napr. osobným autom. Kým automobil je vybavený vysokou pasívnou bezpečnosťou (airbagy, pásy, deformačné zóny), motocykel nemá takmer žiadnu pasívnu bezpečnosť. Aj keď v súčasnosti aj tu dochádza k zlepšeniu podmienok v podobe airbagových viest, chrbticových chráničov, kvalitných prílb a ochranných odevov a podobne.
Za zhoršených poveternostných podmienok a zníženej viditeľnosti si treba uvedomiť, že vidieť a byť videný je životne dôležité nielen pre vodičov motorových vozidiel, ale najmä pre chodcov a cyklistov, ktorí pri dopravnej nehode doplácajú zdravím a neraz i životmi. Vodič motorového vozidla má za zníženej viditeľnosti omnoho menšiu možnosť zabrániť stretu s chodcom, ktorého pohyb na ceste zbadá neskoro. Chodci a cyklisti sú pri zrážke s motorovým vozidlom oveľa viac ohrození. O to viac by mali dbať na svoju bezpečnosť.
Polícia žiada chodcov a cyklistov, aby na cestách nezabúdali na svoju bezpečnosť. Použitie svetlého oblečenia a reflexných prvkov výrazne zvyšuje bezpečnosť nemotorových účastníkov cestnej premávky. Za zníženej viditeľnosti by chodci a cyklisti mali mať neustále na pamäti, že ich musí byť dobre vidieť a k tomu stačí pomôcť len málom, reflexným prvkom.
Cyklistaje povinný počas jazdy na bicykli mimo obce chrániť si hlavu riadne upevnenou ochrannou prilbou. Ak je cyklistom osoba mladšia ako 15 rokov, táto povinnosť sa vzťahuje aj na jazdu v obci. Polícia za účelom zvýšenia bezpečnosti odporúča všetkým cyklistom, aby počas jazdy používali ochranné prilby aj vtedy, keď im to zákon neukladá.
Komentáre k článku:
Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.


















22. 07. 2014 10:50:28










