Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | Reportér 24

Begam Trnava
Označenie inzercie

ISSN 1338-0389   Dnes je 12. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra RSS Export článkov
Top panel

Počet nehôd na priecestiach za tri mesiace narástol o 100%

ŽSR  |MM|   Železnice vyzývajú všetkých účastníkov premávky na opatrnosť

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidujú za prvé tri mesiace roku 2017 na železničných priecestiach až 16 nehôd, pričom až 10 z nich sa stalo v januári. V porovnaní s rokom 2016 ide o dvojnásobne vyšší počet nehôd, keďže v prvom štvrťroku 2016 ŽSR evidovali len 8 nehôd na priecestiach. Hrozivé zrážky s mnohotonovým vlakom si vyžiadali tri ľudské životy, piati ľudia sa zranili ťažko. V dvoch prípadoch prišli o život chodci, v jednom vodič auta. ŽSR vyzývajú všetkých chodcov, cyklistov, vodičov aj motocyklistov, aby si pri prejazde cez železničné priecestia dávali veľký pozor, rešpektovali pravidlá cestnej premávky a zbytočne neriskovali.

Všetky nehody sa stali z viny vodičov či chodcov, ktorí, bohužiaľ, vedome riskovali svoje životy, zbytočne sa ponáhľali, či podcenili nebezpečenstvo svojho nezodpovedného správania sa pri prejazde cez železničné priecestie. K vysokému počtu nehôd v prvých týždňoch nového roka nepochybne prispelo aj pretrvávajúce studené počasie a s ním spojené nebezpečenstvo šmyku, či dlhšia brzdná dráha áut, hoci maximálna povolená rýchlosť pri prejazde cez priecestie je 30km/hod.

,,Bezpečnosť železničných priecestí je dlhodobo jednou z priorít ŽSR. Robíme, čo môžeme, zvyšujeme stupeň zabezpečenia priecestí, úplne rušíme priecestia na modernizovaných tratiach pre rýchlosť vlakov do 160 km/hod. Je zarážajúce, že až v 12 prípadoch sa nehody stali na zabezpečených priecestiach, ktoré mali výstražnú zvukovú a svetelnú signalizáciu, alebo dokonca aj závory.  ŽSR sú v tomto prípade bezmocné. Je to o správaní sa vodičov, o výchove a dodržiavaní pravidiel. Aj z mojej pozície prosím a vyzývam všetkých občanov, aby si dávali na priecestiach pozor. Ak sa budú správať zodpovedne, nemusíme mať žiadne nehody a s nimi spojené tragédie´´ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

 

Obdobie

Počet nehôd na priecestiach podľa spôsobu zabezpečenia priecestia

spolu

PZS - Z

PZS

K

1.1. – 31.3.2016

1

5

2

8

1.1. – 31.3.2017

3

9

4

16

PZS-Z– priecestné zabezpečovacie zariadenie svetelné so závorami

PZS     – priecestné zabezpečovanie zariadenie svetelné bez závor

K         – nezabezpečené priecestie (označené výstražnými krížami)

Okrem nehôd na železničných priecestiach došlo za prvé tri mesiace roku 2017 aj k 21 prípadom zrážky vlaku s osobou v koľajisku, mimo železničných priecestí. V 18 prípadoch išlo o smrteľné zranenie a v 3 prípadoch o ťažké zranenie. V rovnakom období minulého roka ŽSR evidovali v tejto kategórii až 24 nehôd, čo je o tri viac ako tento rok. Z týchto 24 prípadov došlo v 15 k smrteľným zranenia a vo zvyšných deviatich k ťažkým zraneniam.

V prípade, že sa už stane na železničnom priecestí nehoda, alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti, či priamo na železničnom priecestí, stačí okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia (JIČ). Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu.

JIČ je pridelené ku každému železničnému priecestiu (zabezpečenému aj nezabezpečenému), ktoré je v správe ŽSR. Pod každým číslom sú v centrálnom systéme k dispozícii ďalšie dôležité údaje: telefónne číslo výpravcu a dispečera, názov traťového úseku, železničná aj cestná kilometrická poloha priecestia údaje o elektrifikácii, triede a čísle cesty, miestny názov prejazdu, zemepisná dĺžka a šírka, nadmorská výška atď. Tieto údaje, ktoré majú k dispozícii tak Integrovaný záchranný systém ako aj polícia, sú týždenne aktualizované.

JIČ je vyhotovené zo samolepiacej fólie z retroreflexného materiálu, takže je dobre viditeľné aj v noci. Číslo sa nalepuje na zadnú stranu (t.j. strana od železničnej trate) výstražného kríža (t.j. dopravné značky A 30a, A 30b). V prípade poškodenej dopravnej značky je možné fóliu nalepiť na skriňu výstražníka zo strany od železničnej trate.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
›REGISTROVANÍ NICKOM‹
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Vyhľadávanie Posledné komentáre
KomentárChoseS 17-05-2015 20:25:42:
Dopravná nehoda nákladného vozidla a autobusu pri obci Tepličky
Komentármatias 20-04-2015 21:33:18:
Polícia zadržala dvojnásobného vraha odsúdeného na doživotie
Komentár 13-04-2015 18:42:02:
Návrh na podanie obžaloby
Komentárjh 04-04-2015 12:56:18:
Zásahy DHZO Pobedim pri odčerpávaní vody
Komentárredakcia 30-03-2015 20:26:08:
Vo večerných hodinách mala byť zastavená železničná doprava v Bytči - AKTUALIZOVANÉ
KomentárNa takéto veci by sa nemala používať hasičská technika. Je to iba vypočítavosť niektorých ľudí. Na takéto zásahy maju vodárne a kanalizacie špecialnu techniku /vozidlo CAK/, ale to by bolo potrebné zaplatiť. Keď sa niekomu doma upchá žumpa alebo kanalizác 31-03-2015 15:46:31:
Hasiči DHZO Pobedim na nedeľnom zásahu
Komentár 25-03-2015 21:13:58:
Dopravná nehoda pri Ružomberku
Komentár 04-03-2015 13:42:45:
Pri dopravnej nehode vyhasol život mladého vodiča
Komentárredakcia 13-02-2015 11:33:49:
Polícia žiada o pomoc pri zistení totožnosti neznámeho muža - AKTUALIZOVANÉ
Komentár 18-02-2015 16:14:15:
Aktuálne - dopravná nehoda dvoch kamiónov na D2 - AKTUALIZOVANÉ
Reklamna plocha
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zlate pastilky
Označenie inzercie
Bottom panel

© www.rescueonline.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na www.rescueonline.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign

HASICI V AKCII
Označenie inzercie